طراحی لوگو آنلاین

لوگو ساز آنلاین ُ ساخت لوگوی آنلاین ُ طراحی آنلاین لوگو فارسی

طراحی لوگو آنلاین

لوگو ساز آنلاین ُ ساخت لوگوی آنلاین ُ طراحی آنلاین لوگو فارسی

نمادها و نشانه ها

نمادها و نشانه ها

نمادها و نشانه ها

حقایق و وقایعی که در ماوراء درک بشر هستند او را واداشته تا برای ابراز اندیشه ها و مفاهیمی که بیان، مفهوم و توصیف کلامی آن ها مشکل بوده است، نظام هایی از علائم گوناگون ابداع کند.

در حدود 40000 سال قبل بشر اولیه که از طریق شکار روزگار می گذراند، به منظور انتقال افکار و امیال خویش به حک علائمی گرافیکی بر صخره ها پرداخت و بدین وسیله کوشید امیال و افکار خویش را از طریق تصویر بنمایاند. از این رهگذر، اندیشه که تا آن زمان صرفاً از طریق صوت (زبان) یا حرکات (حالت دستها) بیان می شد، این قابلیت را پیدا کرد که بتواند ثبت گردد و پایدار بماند.

لوگو

جای پای انسان ها و آثار پنجه ی حیوانات در گذشته های دور روی زمین ردیابی، مقایسه، توصیف، طبقه بندی، تعبیر و آشکار گردیده و به اصطلاح خوانده شده است. و مشخص شده است که این رد پاها همواره به هدف و مقصدی منتهی می شده اند که عبارت بوده است از چشمه یا غار. این ردپاها خصوصیاتی از صاحبان آن ها را باز می نمایند، از جمله اینکه مسیر راهپیمائئ آنان را نشان می دهند و همچنین از روی قدمت آن ها می توان به قدمت و عمر آن انسان ها یا حیوانات پی برد. این ردپاها، خواه به طور ارادی و خواه به طور غیر ارادی، اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارند.

لوگو

امروزه بیش از هر زمانی ما از علائم در جایگزینی و پر محتوا کردن علائم محدود الفبایی (یعنی حروف) استفاده می کنیم. این علائم، نظیر نشانه ها یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکان های عمومی، ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند یا نباشند.

این نمادها همه جا به چشم می خورند: روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه، روی کاغذ، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.

کارل گوستاویونگ می گوید:

واژه یا تصویر زمانی یک نماد است که متضمن چیزی در ماوراء معنای آشکار و مستقیم خود باشد. نماد دارای جنبه ای وسیع تر و ناخودآگاه است که هرگز نمی توان به طور دقیق آن را تعریف یا به طور کامل توصیف کرد.

برگرفته از کتاب نمادها و نشانه ها اثر آلفرد هوهنه گر

http://bizgo.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.