طراحی لوگو آنلاین

لوگو ساز آنلاین ُ ساخت لوگوی آنلاین ُ طراحی آنلاین لوگو فارسی

طراحی لوگو آنلاین

لوگو ساز آنلاین ُ ساخت لوگوی آنلاین ُ طراحی آنلاین لوگو فارسی

راز و رمز نشان شرکت های خودروسازی

راز و رمز نشان شرکت های خودروسازی

از آنجا که لوگو برای برقراری ارتباط میان یک شرکت و مردم استفاده می شود هر شرکت سعی می کند تا یک طراحی لوگو حرفه ای داشته باشد. شرکت های خودروسازی نیز جزء این قاعده هستند. برخی از این شرکت ها در دسته ای قرار گرفتند که طراحی لوگو آن ها بدون مفهوم و بدون در نظر گیری موارد و نکات مهم در ساخت لوگو بود. از شرکت های خودروسازی، سیتروئن و لگزس در زمره لوگوهای حرفه ای در سال های اخیر قرار گرفتند. این دو از اولین برندهایی بودند که از طراحی لوگو حرفه ای استفاده کردند و مفاهیم خاصی را برای نشان خود در نظر گرفتند. در بعضی موارد دیدگاه هایی که نسبت به اهمیت طراحی لوگو مطرح می شود، سبب خلق نمونه ای کامل از خودرو بر مبنای لوگوی آن می شود.

آرم ها و نشان ها ممکن است در دید عموم معانی متفاوتی پیدا کنند. شرکت های خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است هر شخص برداشت متفاوتی از آن ها داشته باشد. 

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

 

مرسدس بنز:

ستاره سه پر نشان از تسلط بنز روی زمین، آب و آسمان است در سال 1937 حلقه ای به دور آن ترسیم شد که نشان از تاج افتخاری برای این شرکت است. همان طور که در بالا گفته شد آرم ها ممکن است از دید هرکس متفاوت به نظر برسند. در مورد بنز هم به همین صورت بود که می گویند ستاره سه پر و حلقه دور آن به معنی این است که آب، روغن و بنزین در آن بریزید و به دور دنیا بروید.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

جاگوار

نام یک پلنگ درنده است که به دنبال شکار می رود. در میان خودروهای انگلیسی جاگوار لوگوی برجسته ای دارد.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

سیتروئن

علامت رو به بالای سیتروئن این مفهوم را القا می کند که آرم سیتروئن به معنای حرکت رو به بالا و کمال و اعتلا و نزدیک شدن به مهندسی و تکنولوژی پیشرفته است اما اینگونه نیست. آندره سیتروئن کار در صنعت خودرو و موتور را با تولید چرخ دنده شروع کرد و علامت نظامی دوتایی در واقع سمبل دنده های چرخ دنده است.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

فولکس واگن

این شرکت توسط فرانس ریمپیسه در سال های منتهی به جنگ جهانی دوم تاسیس شد. ریمپیسه رقابتی درون سازمانی طراحی کرد و به دلیل خلاقیت در نظر گرفته شده در آن 50 مارک برنده شده بود که به عنوان لوگوی اصلی شرکت انتخاب شد. لوگوی شرکت فولکس واگن در ابتدا با چرخ دنده‌ای که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود احاطه شده بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

آئودی

آرم آئودی از 4 حلقه تشکیل شده است و برخلاف عده ای که تصور می کنند این 4 حلقه نماد المپیک است اینگونه نیست و نشان از همکاری 4 شرکت خودروسازی آلمان  با هم است. این چهار شرکت به دلیل شرایط نامناسب بازار با هم ادغام شدند.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

پورشه

لوگوی این شرکت نشان محلی شهر اشتوتگارت است. در آرم آن، اسب، علامت مزرعه اشتاب و شاخه و خطوط مشکی و سرخ نشان دهنده ی بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی ووتمبرگ است.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

مازراتی

لوگوی مازراتی هم مانند پورشه نماد شهر است. مازراتی اولین بار در شهر بولینا تولید شد و لوگوی آن سمبل این شهر است.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

میتسوبیشی

آرم میتسوبیشی از سه حلقه الماس لوزی شکل طراحی شده است که در یک نقطه تلاقی پیدا می کنند. میتسوبیشی با این آرم می خواهد این معنی را به مشتریانش القا کند که خودروی زیر دستشان مثل یک الماس با ارزش است.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

طراحی لوگو سایپا

این لوگو در دهه شصت شمسی توسط استاد ممیز بزرگ طراحی شده است. این لوگو نشان از بالندگی و توسعه است.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

طراحی لوگو ایران خودرو

همزمان با تولید پیکان این لوگو طراحی شد. این نشان ترکیبی از ارابه و اسب است و زمانی که تولید پیکان متوقف شد لوگو نیز تغییر کرد و همزمان با تولید خودروی سمند، نشان جدیدی استاد ممیز بزرگ طراحی شد که سر یک اسب است و با اسم او همخوانی دارد.

طراحی لوگو ، لوگو شرکت های خودروسازی

 

سایت طراحی لوگو آنلاین بیزگو

ساخت لوگو آنلاین

http://bizgo.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.